کرم دور چشم

بسیاری از افراد تصور می‌کنند استفاده از محصولات پوستی یا ضد چروک برای دوران میانسالی و پیری و برای درمان چین و چروک است. اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از محصولات ضد پیری به ویژه دور چشم، پیشگیری از ایجاد مشکلاتی مانند چین و چروک، سیاهی و تیرگی دور چشم، پف دور چشم، قرمزی و حساسیت پوست و … است.  به این ترتیب اگر به هر یک از این مشکلات مبتلا یا به طور ژنتیکی مستعد آن هستید باید فارغ از سن و سال به استفاده مداوم از کرم دور چشم بپردازید.

بعضی مواقع شرایط زندگی و لایف استایل شما نیز در تشدید این شرایط دخیل است. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

در زمان خرید کرم دور چشم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام انتخاب بهترین کرم دور چشم باید به چند فاکتور اساسی توجه داشته باشید. اولین فاکتور سن است. هر چه سن شما بالاتر می‌رود برای حفظ طراوت پوست به محصولات قوی تری نیاز دارید. پس حتما هنگام خرید به گروه سنی مناسب هر محصول توجه بفرمایید.

ترکیبات کرم دور چشم

مورد دوم مواد تشکیل دهنده آن است. کرم دور چشم به طور معمول حاوی انواع مواد رطوبت رسان مانند هیالورونیک اسید است. همچنین مواد آنتی اکسیدان و مواد احیا کننده سلولی موجود در این کرم ها خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کنند یا به پوست باز می‌گردانند. در این میان محصولاتی مانند کرم دور چشم بایومارین، کرم دور چشم ثمین، بهترین کرم دور چشم لیراک و البته هیدرودرم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رتینول

برخی کرم های دور چشم حاوی رتینول است. رتینول یا ویتامین A کلاژن پوست را تحریک می‌کند و از ایجاد خطوط جلوگیری می‌کند ولی باید توجه داشته باشید که این ماده پوست را نسبت به نور خورشید حساس می‌کند. اگر در محتویات کرم دور چشم شما رتینول وجود دارد ابتدا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. برای این کار میتوانید مقداری از کرم را روی پوست دست امتحان کنید.از این کرم حتما شب‌ها به مقدار کم استفاده کنید. برای مصرف کرم هایی که درصد بالایی رتینول دارند حتما با دکتر پوست یا مشاورین زیبایی مشورت کنید.

ویتامین ها

از بین ویتامین‌های موجود در کرم های مراقبتی، پر تکرار ترین ویتامینی که در ترکیبات محصولات می‌بینید ویتامین سی و ای است. ویتامین C برای کلاژن سازی و ویتامین E برای بازسازی بافت پوست های ملتهب یا حساس مناسب است.

کافئین

اگر دلیل شما برای استفاده از کرم دور چشم، پف و تیرگی است باید کرم دور چشمی را انتخاب کنید که حاوی کافئین باشد. کافئین رگ‌های زیر پوستی را منقتض می‌کند و با افزایش جریان خون در این نواحی تیرگی و پف را برطرف می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد