چاقی صورت

روشهای سالم برای چاقی تضمینی صورت | چاق شدن صورت در یک هفته
هرکسی که قصد چاق شدن داره؛ چه چاق شدن بدن و چه چاق شدن صورت، باید همیشه این موضوع رو در نظر داشته باشه و برای رسیدن به هدف خود، از رویکرد و روش سالم استفاده کنه. به طور کلی، قانون افزایش وزن این هست که در طول روز، میزان کالری دریافتی بیشتر از کالری سوزی در بدن باشه! اما اینکه چه کالری رو انتخاب کنید و از چه مواد غذایی برای افزایش کالری دریافتی بدن استفاده نمایید، موضوع مهمی هست که باعث میشه تا با یک روش سالم و تضمینی چاق شوید.

 

برای چاق شدن صورت چه بخوریم
غذاهای غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم باید اولین انتخاب شما برای چاقی تضمینی صورت در یک هفته باشند. برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند، ممکن است به فرد در افزایش وزن و چاق نگه داشتن صورت کمک کنند. برای این موضوع گزینه‌های زیادی وجود داره، اما موارد زیر مثالهای خوبی برای انتخاب مواد غذایی سالم برای چاق شدن صورت هستند:

 

تغذیه سالم برای چاق ضدن صورت

 

1. دانه های روغنی و آجیل برای چاقی تضمینی صورت
دانه های روغنی و آجیل یک منبع انرژی طبیعی با کالری بالا هستند و همچنین انواع ویتامینها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید رو برای بدن فراهم میکنند و به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از یک روش سالم و موثر افزایش وزن داشته باشید و همچنین برای چاقی تضمینی صورت در یک هفته موثر خواهند بود.

 

2. شیر برای چاقی صورت
استفاده از شیر در هر وعده غذایی کمک میکنه تا کالری بیشتری نسبت به استفاده از سایر نوشیدنیها مثل شیر گیاهی، چای یا آب میوه دریافت کنید. علاوه بر این، غنی از چربی سالم هست و سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی بوده که همگی برای چاقی صورت و بدن موثر خواهند بود.

 

3. چاقی صورت با مصرف ماهی های چرب
ماهی چرب آب سرد مثل ماهی آزاد و شاه ماهی، دارای کالری بیشتر و چربی مفید بیشتری نسبت به سایر ماهی‌ها و گوشت‌ها بوده و علاوه بر تاثیر خیلی خوبی که در افزایش وزن و چاقی صورت دارند، باعث میشن تا سلامت پوست در بهترین حالت ممکن حفظ بشه و پوستی جوان و شاداب رو برای شما ایجاد خواهند کرد.

 

رژیم کتوژنیک

همانطور که بیان شد رژیم کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بیشتر پروتئین و چربی عمل می کند. وقتی شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات دریافت کنید، قند خون شما کاهش پیدا می کند. در طول سه تا چهار روز اول بدن با قند خون کم ادامه می دهد. پس از این مدت بدن شما برای تامین انرژی شروع به شکستن سلول های پروتئین و چربی می کند.

این فرآیند در طول زمان به کاهش وزن افراد منجر می گردد. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند. نکته قابل توجه این است که رژیم غذایی ketogenic یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که بر روی کاهش وزن با تاکید بر مزیت های آن برای سلامتی افراد متمرکز است. به عبارتی رژیم کتوژنیک دارای فواید زیادی برای سلامتی افراد است.

رژیم غذایی کتوژنیک اگرچه اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی دارای فواید متعددی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی، مغزی، آکنه و صرع هستند می باشد. با این حال در این موارد نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد. در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. افرادی که دارای دیابت نوع یک هستند باید احتیاط بیشتری داشته باشند.

انواع رژیم کتوژنیک (ketogenic)

انواع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک بر اساس ایجاد کتوز، شکستن مولکول های چربی به کتون و تامین انرژی مورد نیاز بدن از طریق کتون بجای گلوکز استوار است. روش های مختلفی برای ایجاد کتوز و تبدیل چربی به کتون برای تامین انرژی وجود دارد. به دلیل اینکه هدف نهایی کلیه روش های برنامه غذایی کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف زیاد چربی و پروتئین قرار دارد، انواع روش های مشابه یکدیگر هستند. برنامه غذایی ketogenic را می توان به روش های ذیل اجرا نمود.

رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد

این برنامه بر اساس مصرف خیلی کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی زیاد قرار دارد. برنامه شامل ۷۰ تا ۷۵ در صد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است. در این روش چربی ها مهمترین قسمت برای تامین انرژی مورد نیاز بدن هستند.

کرم دور چشم

بسیاری از افراد تصور می‌کنند استفاده از محصولات پوستی یا ضد چروک برای دوران میانسالی و پیری و برای درمان چین و چروک است. اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از محصولات ضد پیری به ویژه دور چشم، پیشگیری از ایجاد مشکلاتی مانند چین و چروک، سیاهی و تیرگی دور چشم، پف دور چشم، قرمزی و حساسیت پوست و … است.  به این ترتیب اگر به هر یک از این مشکلات مبتلا یا به طور ژنتیکی مستعد آن هستید باید فارغ از سن و سال به استفاده مداوم از کرم دور چشم بپردازید.

بعضی مواقع شرایط زندگی و لایف استایل شما نیز در تشدید این شرایط دخیل است. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

در زمان خرید کرم دور چشم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام انتخاب بهترین کرم دور چشم باید به چند فاکتور اساسی توجه داشته باشید. اولین فاکتور سن است. هر چه سن شما بالاتر می‌رود برای حفظ طراوت پوست به محصولات قوی تری نیاز دارید. پس حتما هنگام خرید به گروه سنی مناسب هر محصول توجه بفرمایید.

ترکیبات کرم دور چشم

مورد دوم مواد تشکیل دهنده آن است. کرم دور چشم به طور معمول حاوی انواع مواد رطوبت رسان مانند هیالورونیک اسید است. همچنین مواد آنتی اکسیدان و مواد احیا کننده سلولی موجود در این کرم ها خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کنند یا به پوست باز می‌گردانند. در این میان محصولاتی مانند کرم دور چشم بایومارین، کرم دور چشم ثمین، بهترین کرم دور چشم لیراک و البته هیدرودرم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رتینول

برخی کرم های دور چشم حاوی رتینول است. رتینول یا ویتامین A کلاژن پوست را تحریک می‌کند و از ایجاد خطوط جلوگیری می‌کند ولی باید توجه داشته باشید که این ماده پوست را نسبت به نور خورشید حساس می‌کند. اگر در محتویات کرم دور چشم شما رتینول وجود دارد ابتدا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. برای این کار میتوانید مقداری از کرم را روی پوست دست امتحان کنید.از این کرم حتما شب‌ها به مقدار کم استفاده کنید. برای مصرف کرم هایی که درصد بالایی رتینول دارند حتما با دکتر پوست یا مشاورین زیبایی مشورت کنید.

ویتامین ها

از بین ویتامین‌های موجود در کرم های مراقبتی، پر تکرار ترین ویتامینی که در ترکیبات محصولات می‌بینید ویتامین سی و ای است. ویتامین C برای کلاژن سازی و ویتامین E برای بازسازی بافت پوست های ملتهب یا حساس مناسب است.

کافئین

اگر دلیل شما برای استفاده از کرم دور چشم، پف و تیرگی است باید کرم دور چشمی را انتخاب کنید که حاوی کافئین باشد. کافئین رگ‌های زیر پوستی را منقتض می‌کند و با افزایش جریان خون در این نواحی تیرگی و پف را برطرف می‌کند.